2012. július 30., hétfő

Palacsinta torta


Ezt a palacsintatortát egy magazinban pillantottam meg, 
mint „A hét kedvence". 
Megértem egyébként, hogy kiérdemelte ezt a státuszt, mert van benne fantázia.
Megtetszett, megcsináltam, nagyon jól sikerült. Pillanatok alatt elfogyott.
Az elkészítése nagyon egyszerű volt, a leírás alapján gond nélkül meg lehetett csinálni. 


Hozzávalók: 

A palacsintatésztához: 3 db tojás,500 ml tej, 1 csipet só, 1 tasak vaníliás cukor, 31g keserű kakaópor, 300 g liszt, olaj a sütéshez.

A túrókrémhez: 250g túró, 1 tasak vaníliás cukor, 100g porcukor, 200 ml habtejszín, 200g őszibarackkompót.

A pudingkrémhez: 2 tasak vanília ízű pudingpor, 600 ml tej, 100g kristálycukor, 100g vaj

Elkészítés:

A palacsintához keverjük össze a tojást, a tejet, a sót, a cukrot. Majd dolgozzuk hozzá a kakaóporral vegyített lisztet, tegyük félre 30 percre pihenni, majd süssünk belőle 7 db vastag palacsintát.

Keverjük ki a túrót a vaníliás  cukorral és a porcukorral, majd lazítsuk fel a tejszínből vert habbal.

A pudingporból, a tejből és a cukorból főzzünk egy sűrű krémet, hagyjuk kihűlni, de közben azért kevergessük, majd dolgozzuk el benne apránként a vajat.

Kenjük meg az egyik palacsintát krémmel, tekerjük fel és tegyük félre, ez lesz a dísz.

Fektessünk egy palacsintát egy tálcára, tányérra, vagy ami kéznél van és kenjük meg a pudingkrém 1/3-ával. Jöhet rá a második palacsinta, majd a túrókrém fele
(na az én szemmértékem itt cserben hagyott, szóval érdemes jobban figyelni :)... :) ezután pedig az őszibarackok, a recept szerint gyümölcsöt csak a szélére kellett volna tenni, de én az egész túrórétegben eloszlattam a barackokat, örültek is nekik akik ették. Ezután jöhet a következő palacsinta, aztán puding, palacsinta és a túrós barack végül záró palacsinta.
Aztán irány a hűtő. Mindenképpen takarjuk le a hűtés idejére, mert a felső palacsinta "hajlamos" a megkeményedésre hűtés hatására. :) Ezzel tulajdonképpen meg is vagyunk, felvágjuk a pudingos palacsintánkat amit előzőleg megtöltöttünk pudinggal és díszítjük vele a tortánkat, az eredeti recepthez képest, még használtam őszibarackot a díszítéshez, akik ették ezt sem bánták.


Sok sikert az elkészítéséhez és jó étvágyat.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése